JaconLegal logo.png
JaconLegal square 2.png

Bedrijf

Bedrijf

Bedrijf

Een juridisch medewerker of een tijdelijk expert?

U bent uiteraard bekend met vaste medewerkers binnen uw bedrijf of advocatenkantoor; mensen die zich op lange termijn engageren voor uw organisatie.
Dit kan gaan om legal assistants, paralegals, juristen, advocaten-medewerkers of -partners, leidinggevenden van de juridische en/of compliance dienst.


Daarnaast kan het ook erg nuttig zijn om beroep te doen op tijdelijke specialisten die werken op zelfstandige basis.
Zo kan een Legal Freelancer, Virtual Assistant of Freelance Paralegal een grote bijdrage aan uw bedrijf of advocatenkantoor leveren.

 

Zoekt u een jurist-generalist, of eerder een expert in een specifiek juridisch domein?

 

We zijn een recruteringskantoor dat staat voor kwaliteit, goede communicatie en service.  We nemen écht de tijd om te weten te komen waarvoor jij en je werkgever staan.  Zo vinden we de juridische medewerker die zowel qua ervaring als qua soft skills de beste match is. Bovendien kan je rekenen op onze grondige en persoonlijke selectiemethode die ervoor zorgt dat je enkel en alleen de allerbeste kandidaten hoeft te ontmoeten.

Ervaring en return on investment

Door zelf 20 jaar ervaring op te bouwen binnen de advocatuur, als bedrijfsjurist, als hoofd van juridische diensten
en als Legal Freelancer weten we welke medewerker of freelancer perfect past bij uw bedrijf én een meerwaarde biedt.

Elke kandidaat die we bij onze klanten plaatsen kennen we persoonlijk. Zo haalt u iemand in huis die niet alleen de juiste ervaring heeft,
maar van wie u ook op voorhand weet dat die in uw bedrijf zal passen. Elke legal expert is ook flexibel, hands-on en klant- én resultaatgericht. 

 

Hierdoor garanderen we u een return on investment vanaf dag 1.

 

Bovendien volgen we hun prestaties in uw bedrijf op de voet.
Bij Jacon Legal houdt het dus niet op eenmaal wij iemand bij u aan de slag hebben. U kan ook daarna op onze opvolging rekenen.

Legal Freelancers

Jacon Legal heeft een ruim netwerk van professionele juristen en advocaten die bewust voor freelance projecten kiezen. U schakelt ze met een gerust gemoed in voor de meest complexe of specifieke dossiers of voor de opvolging van dagdagelijks juridisch werk. Onze Legal Freelancers hebben ervaring in bedrijven, waardoor ze voeling hebben met het commerciële belang en de pragmatische aanpak van uw organisatie. Bovendien zorgt Jacon Legal ervoor dat u die extra inhouse ondersteuning in alle discretie vindt en zolang als nodig in uw bedrijf kunt houden.

Wat zijn de voordelen?

U geniet van een enorme flexibiliteit als u kiest voor een Legal Freelancer van Jacon Legal.

Afhankelijk van uw project doet u beroep op een freelance jurist, paralegal of assistent in uw bedrijf, van een halve dag per maand tot een voltijdse opdracht voor een langere periode.

U kent vooraf het exacte kostenplaatje.

U komt niet voor financiële verrassingen te staan, want u weet vooraf exact hoeveel u straks betaalt: onze Legal Freelancers rekenen een vast dagtarief.

U krijgt te maken met een project zoals een fusie, een overname, een due diligence, een compliance project of sociale verkiezingen.

Zulke projecten komen bovenop uw overvolle agenda. Misschien ziet u zo’n project als een mooie opportuniteit voor uzelf. Een Legal Freelancer neemt dan uw dagdagelijkse taken tijdelijk over zodat u zich volledig kan focussen op het project.

Of misschien wilt u graag de hulp van een specialist? Dan behandelt een Legal Freelancer het project en werkt u aan de zaken die elke dag uw expertise vereisen.

Uw medewerker gaat op zwangerschapsverlof, op wereldreis of neemt tijdskrediet op.

Een Legal Freelancer neemt de taken van uw collega over. Zo zorgt u voor continuïteit, loopt het juridisch werk geen vertraging op en gaat uw collega bij zijn of haar terugkeer zonder achterstand terug aan de slag.

U hebt tijdelijk een - al dan niet extra - medewerker nodig om een aantal basiszaken op orde te zetten of te updaten.

Bijvoorbeeld om bij te springen bij corporate housekeeping (algemene vergaderingen, aanstelling of ontslag van een bestuurder), compliance (privacyverplichtingen, website laten voldoen aan de wettelijke voorwaarden, redactie van policies), nazicht van standaarddocumenten (algemene voorwaarden, contracten) of optimalisatie van uw merkenportefeuille.
Huurt u dan iemand in voor een bepaalde periode of voor een bepaalde opdracht? Voltijds? Deeltijds? 1 dag per week? U kiest in alle vrijheid de flexibiliteit die u wilt.

U bent bedrijfsjurist, er is een overload aan werk en er is momenteel geen budget om iemand extra aan te werven.

Met een Legal Freelancer schroeft u uw werkdruk flink terug. Zo gaat u terug vol energie aan de slag zonder de stress om fouten te maken omdat u bijvoorbeeld “te weinig tijd” had. U vermijdt ook het risico op een burn-out en brengt uw work-life balance terug in evenwicht.

U wenst een vlot bereikbare jurist die met u meedenkt, enkel wanneer u belangrijke contracten onderhandelt.

Wij zorgen ervoor dat u de dag zelf nog (binnen de 24 uur) gecontacteerd wordt. Zo kan u meteen de onderhandeling in gaan, samen met een jurist die commercieel meedenkt. In veel gevallen betekent dit dat u snel tot een ondertekend contract komt. Uw focus ligt namelijk op uw core business, op de commerciële aspecten. Deze snelle, flexibele en pragmatische service wordt vooral gesmaakt door onze klanten-KMOs.

U bent advocaat of bedrijfsjurist, u gaat gebukt onder een enorme werkdruk en bent op zoek naar versterking.

Wij bekijken vrijblijven met u wat voor u de beste oplossing is. Misschien is het ideaal om een Legal Freelancer in te schakelen totdat u er iemand bij hebt. Misschien is het voor u comfortabeler om tijdelijk zelf “een tandje bij te zetten” totdat u een extra collega of confrater op kantoor hebt. Door aandacht te besteden aan uw noden, komen wij met u en voor u tot het beste resultaat.

U wenst een bedrijfsjurist aan te werven, maar u weet eigenlijk niet goed of dat wel nodig is in uw bedrijf.

Dacht u al aan de mogelijkheid om tijdelijk een Legal Freelancer in te schakelen? Op die manier ontdekt u ook of een jurist wel een plaats heeft in uw bedrijf, en dus een goede investering is. Als dat het geval blijkt, biedt dit u meteen ook de tijd om de geschikte kandidaat te vinden. Zeker nu de proefperiode is afgeschaft, wil u immers meteen de juiste man of vrouw op de juiste plaats.

Is uw juridische afdeling aan optimalisatie toe?

U bent verantwoordelijk voor de juridische zaken/het juridisch departement en u wenst de productiviteit te verhogen en de responstijden van uw departement korter te maken zonder extra aanwervingen?

Heeft u het gevoel dat alles wat binnen komt dringend is en het aan prioriteiten ontbreekt?

Dat u met alles en nog wat bezig bent maar niet toekomt aan de zaken die u eigenlijk gepland had?

 

Spendeert u veel tijd aan het beantwoorden van steeds terugkerende vragen die vanuit verschillende hoeken gesteld worden?

Heeft u ook de indruk dat de efficiëntie zou verhogen als documenten meer gestandaardiseerd en geuniformiseerd zouden worden?

 

Bent u ervan overtuigd dat binnen de afdeling heel wat vormen van verspilling aanwezig zijn zoals onnodig zoekwerk, wachttijden, dubbel werk, onnodige controles enz., die drukken op de sfeer en de productiviteit?

 

Heeft u de indruk dat de samenwerking met andere afdelingen eerder chaotisch dan gepland verloopt?

Dat anderen pas beroep doen op het juridisch departement als het kwaad eigenlijk al geschied is, of dat de rol en verantwoordelijkheden van uw departement in het geheel niet duidelijk zijn binnen de organisatie?

Door onze aanpak kan de productiviteit van afdelingen met 20% tot 30% verbeterd worden, waardoor ook het juridische werk efficiënter en effectiever verloopt én uw responstijden beduidend korter worden. Deze verbeteringen lopen parallel met een toename aan tevredenheid, zowel van de eigen werknemers als van uw interne en externe klanten.

Enkele testimonials:

"Vroeger vertrok ik om 19u op kantoor met stapels werk 'onder de arm' voor ’s avonds thuis. Toch bleef ik steeds achter de zaken aan hollen en had ik stress door de angst dat ik iets zou vergeten. Door de tips van Jacon Legal ben ik om 16u klaar met zaken waar ik voordien tot ’s nachts aan werkte. Ik heb het gevoel dat ik de zaken nu terug onder controle heb. Ik heb zicht op wat ik realiseer en wat nog dient te gebeuren. Dat is heel motiverend. Ik heb nu zelfs tijd om bij te studeren en dus op de hoogte te blijven van de juridische evoluties.”

Kandidaat-Notaris

"De paralegal die vroeger steeds negatief ingesteld was, heeft nu terug zin om er volledig voor te gaan. Hij straalt omdat hij zich realiseert dat hij een rol heeft in de organisatie en omdat hij terug door het bos de bomen ziet. Zo een mindset wijziging zagen wij niet voor mogelijk. Hoe heeft Jacon Legal dat voor elkaar gekregen?"

Legal Director
HR Service

Samenwerking met Jacon Plus

Om dit proces tot een optimaal resultaat te brengen, slaan we de handen in elkaar met Jacon Plus.

Aarzel niet om ons te contacteren, zodat wij vrijblijvend uw verwachtingen kunnen doornemen.